Kraj

Wolnomiejski w Magna Global Polska; zmiana modelu funkcjonowania spółki

Rafał Wolnomiejski zasili struktury Magna Global Polska jako dyrektor operacyjny Magna Global Initiative. Z najstarszym polskim domem negocjacyjnym rozstaje się...

Rafał Wolnomiejski zasili struktury Magna Global Polska jako dyrektor operacyjny Magna Global Initiative. Z najstarszym polskim domem negocjacyjnym rozstaje się Andrzej Muszyński, jego dotychczasowy prezes, odpowiedzialny za negocjacje z mediami w imieniu Initiative Warszawa, Universal McCann i PanMedia Western – domów mediowych wchodzących w skład Magny. Jako oddziały struktury negocjacyjnej teraz będą one występować pod markami (odpowiednio) Magna Global Initiative, Magna Global Pan Media Western i Magna Global Universal McCann. Przedstawiciele Magna Global mówią o “wewnętrznej konsolidacji” spółki, mimo że każdy z jej uczestników ma obecnie prawo do samodzielnego desygnowania przedstawiciela prowadzącego w imieniu danej agencji negocjacji z mediami. Z wyboru własnego reprezentanta zrezygnował na razie PanMedia Western, w którego imieniu negocjacje będzie prowadził wytypowany przez Initiative Warszawa Rafał Wolnomiejski. Ma on także obsługiwać w zakresie zakupu największych klientów tych agencji. Z ramienia Universal McCann negocjacje z mediami będzie prowadziła Zofia Sanejko, wiceprezes tej agencji. Wolnomiejski wraca do grupy IPG po kilku miesiącach, które spędził na stanowisku dyr. zarządzającego Carat Polska (wcześniej był commercial directorem w Initiative Warszawa). Andrzej Muszyński, dotychczasowy szef Magna Global Polska, będzie odpowiedzialny za negocjacje z mediami w imieniu wszystkich agencji należących do spółki do końca roku. Potem zajmie się prowadzeniem firmy Marketing Entertainment, która ma się specjalizować m.in. w obrocie prawami i wykorzystywaniem marketingowym filmów i programów telewizyjnych. Aleksander Śmigielski, dyr. zarządzający Optimum Media OMD, jest sceptyczny wobec zapowiedzi zwiększenia efektywności negocjacyjnej Magna Global Polska. – Czas konglomeratów negocjacyjnych minął. Domy mediowe reprezentują różne interesy, które w obliczu idei wspólnych negocjacji muszą nieraz położyć na szalę – zauważa Śmigielski. Jego zdaniem struktury negocjacyjne realizują się w okresie kryzysu, gdy kumulowanie budżetów okazuje się skutecznym rozwiązaniem w rozmowach handlowych. – W tej chwili stacje telewizyjne sprzedają 100 proc. czasu reklamowego i nie są zainteresowane oferowaniem niższych cen wielkim (ilościowo) graczom – mówi Śmigielski. Brak wiary w Magnę uzasadnia także różnicami interesów między uczestnikami projektu. – Gigant Initiative, duży Universal McCann i drobny w zestawieniu z nimi PanMedia Western nie wypracują moim zdaniem spójnej strategii negocjacji, a linię podziału między nimi obrazują zmiany w sposobie funkcjonowania Magny – dodaje. Tadeusz Żórawski, prezes Universal McCann, uważa, że zmiany te wzmocnią i uelastycznią dom negocjacyjny, do którego należy jego agencja. – Będziemy reprezentowani przez dwóch negocjatorów, którzy wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba, będą łączyć siły, a jeśli wymagał tego będzie interes klienta, będą negocjowali osobno – mówi Żórawski. – Kiedy popyt przewyższa podaż, rośnie potrzeba uelastyczniania struktur i uosabiają to właśnie zmiany wprowadzone w Magna Global Polska – dodaje. (JN)