Rafał Wolnomiejski zasili struktury Magna Global Polska jako dyrektor operacyjny Magna Global Initiative. Z najstarszym polskim domem negocjacyjnym rozstaje się Andrzej Muszyński, jego dotychczasowy prezes, odpowiedzialny za negocjacje z mediami w imieniu Initiative Warszawa, Universal McCann i PanMedia Western – domów mediowych wchodzących w skład Magny. Jako oddziały struktury negocjacyjnej teraz będą one występować pod markami (odpowiednio) Magna Global Initiative, Magna Global Pan Media Western i Magna Global Universal McCann. Przedstawiciele Magna Global mówią o “wewnętrznej konsolidacji” spółki, mimo że każdy z jej uczestników ma obecnie prawo do samodzielnego desygnowania przedstawiciela prowadzącego w imieniu danej agencji negocjacji z mediami. Z wyboru własnego reprezentanta zrezygnował na razie PanMedia Western, w którego imieniu negocjacje będzie prowadził wytypowany przez Initiative Warszawa Rafał Wolnomiejski. Ma on także obsługiwać w zakresie zakupu największych klientów tych agencji. Z ramienia Universal McCann negocjacje z mediami będzie prowadziła Zofia Sanejko, wiceprezes tej agencji. Wolnomiejski wraca do grupy IPG po kilku miesiącach, które spędził na stanowisku dyr. zarządzającego Carat Polska (wcześniej był commercial directorem w Initiative Warszawa). Andrzej Muszyński, dotychczasowy szef Magna Global Polska, będzie odpowiedzialny za negocjacje z mediami w imieniu wszystkich agencji należących do spółki do końca roku. Potem zajmie się prowadzeniem firmy Marketing Entertainment, która ma się specjalizować m.in. w obrocie prawami i wykorzystywaniem marketingowym filmów i programów telewizyjnych. Aleksander Śmigielski, dyr. zarządzający Optimum Media OMD, jest sceptyczny wobec zapowiedzi zwiększenia efektywności negocjacyjnej Magna Global Polska. – Czas konglomeratów negocjacyjnych minął. Domy mediowe reprezentują różne interesy, które w obliczu idei wspólnych negocjacji muszą nieraz położyć na szalę – zauważa Śmigielski. Jego zdaniem struktury negocjacyjne realizują się w okresie kryzysu, gdy kumulowanie budżetów okazuje się skutecznym rozwiązaniem w rozmowach handlowych. – W tej chwili stacje telewizyjne sprzedają 100 proc. czasu reklamowego i nie są zainteresowane oferowaniem niższych cen wielkim (ilościowo) graczom – mówi Śmigielski. Brak wiary w Magnę uzasadnia także różnicami interesów między uczestnikami projektu. – Gigant Initiative, duży Universal McCann i drobny w zestawieniu z nimi PanMedia Western nie wypracują moim zdaniem spójnej strategii negocjacji, a linię podziału między nimi obrazują zmiany w sposobie funkcjonowania Magny – dodaje. Tadeusz Żórawski, prezes Universal McCann, uważa, że zmiany te wzmocnią i uelastycznią dom negocjacyjny, do którego należy jego agencja. – Będziemy reprezentowani przez dwóch negocjatorów, którzy wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba, będą łączyć siły, a jeśli wymagał tego będzie interes klienta, będą negocjowali osobno – mówi Żórawski. – Kiedy popyt przewyższa podaż, rośnie potrzeba uelastyczniania struktur i uosabiają to właśnie zmiany wprowadzone w Magna Global Polska – dodaje. (JN)
Kraj
Muszyński Andrzej
Universal McCann
PanMedia Western
Magna Global Poland
IPG
Optimum Media OMD
Sanejko Zofia
Wolnomiejski Rafał
Śmigielski Aleksander
Initiative Warszawa
Żórawski Tadeusz
Carat Polska
Magna Global Initiative
Magna Global Pan Media Western
Magna Global Universal McCann
Magna Global Initiative
Marketing Entertainment