Kraft Foods Polska komunikuje zdrowotne zalety kaw ze swojego portfolio. Firma zwraca uwagę, że kawa zawiera przeciwutleniacze, które pomagają zapobiegać chorobom nowotworowym i układu krążenia. Komunikacja ma także przeciwdziałać utrwalonemu wśród niektórych konsumentów przekonaniu, że kawa jest niezdrowa. Przekaz zapewnia także, że zdrowy człowiek może wypijać do 4 filiżanek tego napoju dziennie. Informacja o przeciwutleniaczach pojawiła się na opakowaniach marki Jacobs Kronung. Prowadzona jest także kampania prasowa polegająca na publikacji artykułów sponsorowanych i layoutów reklamowych. Obejmuje ona tygodniki opinii oraz “Gazetę Telewizyjną” i “Wysokie Obcasy”, a także internet. Autorem projektu jest agencja Alert Media, a za planowanie i zakup mediów odpowiada Starcom. Przewidziane jest też wsparcie PR akcji. Komunikacja dotyczy na razie marki Jacobs Kronung, ale obejmie w przyszłości także wariant Cronat Gold. Kraft Foods w przyszłym roku zamierza komunikować także o przeciwutleniaczach zawartych w czekoladzie. Jest to pierwsza na polskim rynku akcja informująca o prozdrowotnych walorach kawy, nie było także dotąd podobnej komunikacji dla czekolady. O przeciwutleniaczach od pewnego czasu informują natomiast producenci herbaty. (TW)