Kraj

KATALOG PRODUKTÓW SYGNOWANYCH NATIONAL GEOGRAPHIC

Wydawnictwo G+J RBA, wydawca polskiej edycji magazynu "National Geographic" wydało właśnie pierwszy katalog "National Geographic Polska". Został on dołączony do...

Wydawnictwo G+J RBA, wydawca polskiej edycji magazynu “National Geographic” wydało właśnie pierwszy katalog “National Geographic Polska”. Został on dołączony do całości nakładu listopadowego numeru magazynu (w prenumeracie i w sprzedaży kioskowej), czyli do 340 tys. egzemplarzy. Katalog prezentuje zarówno produkty pokazywane wcześniej na łamach magazynu, jak i nowe (wszystkie sygnowane są logo National Geographic). Podzielono je według kategorii: książki, filmy i tzw. butik (np. odzież, plecaki, okulary przeciwsłoneczne, zegarki, portfele). Każdy produkt ma dwie ceny: detaliczną i dla prenumeratorów. Prenumeratorzy płacą w granicach 10-30 zł mniej. Wydawanie katalogu planowane jest dwa razy w roku: edycja jesień-zima i wiosna-lato. Polskie wydanie magazynu “National Geographic” ukazało się po raz pierwszy jesienią ub.r. W I półroczu br. średni nakład miesięcznika wg ZKDP wyniósł ponad 371 tys. egzemplarzy, a rozpowszechnianie ogółem ponad 292 tys. (w tym w prenumeracie Đ ok. 172 tys.). Od I do VIII br. jego wskaźnik czytelnictwa CCS wyniósł 2,4 proc., a COW Đ 1,9 proc. (PBC, SMG/KRC). Przychody reklamowe magazynu od I do IX br. wyniosły 5 mln 261 tys. zł brutto (Agora Monitoring; kwota bez insertów). (KP)