Grupa Fortis, właściciel Fortis Banku, przejęła 100 proc. akcji Dominet Banku. Wartości transakcji nie ujawniono. Belgijski Fortis deklarował wcześniej, że chce mocniej zaistnieć w obszarze consumer finance, i to właśnie marketing Dominet Banku zajmie się działaniami w tym zakresie. Przedstawiciele Dominet Banku nie chcą na razie wypowiadać się, czy spodziewają się wzrostu nakładów na marketing i reklamę. Tomasz Wójkowski, dyrektor marketingu Dominet Banku, powiedział, że decyzje dotyczące tych działań będą teraz przedmiotem konsultacji i uzgodnień z nowym właścicielem banku. Obecną kampanię kredytu gotówkowego dla Dominet Banku przygotowała agencja VA Strategic Communications, zaś ubiegłoroczną kampanię (również kredytu gotówkowego) Focus Advertising. Dominet Bank prowadzi obecnie rozmowy z wybranymi agencjami reklamowymi na temat strategii i kreacji, ale żadne decyzje (np. o rozpisaniu konkursu lub przetargu) nie zapadły. Od lutego br. Dominet współpracuje z domem mediowym MediaOn (wcześniej: Vizeum). Dominet Bank aktywnie angażuje się w marketing sportowy – jest sponsorem Polskiej Ligi Koszykówki – Dominet Bank Ekstraliga (umowę przedłużono do końca sezonu 2007/2008), zawodów z cyklu Grand Prix Europy na żużlu, sponsoruje też szereg klubów piłkarskich (model wydawania co-brandowanych kart płatniczych). Pod względem wielkości (1,356 mld zł aktywów w I poł. br.) Dominet Bank zajmuje 41. miejsce wśród banków w Polsce, specjalizuje się w kredytach gotówkowych i samochodowych, obsługuje ćwierć miliona klientów, ma 152 oddziały. Fortis Bank, w którym departamentem komunikacji marketingowej kieruje Katarzyna Niedźwiedź, specjalizował się dotąd głównie w obsłudze przedsiębiorstw, a 7,332 mld zł aktywów (I poł. br.) plasuje go na ok. 15. pozycji wśród banków w kraju. (MB)