Zagranica

Procter & Gamble wprowadził do Europy dezodorant Secret

P & G wprowadza najlepiej sprzedający się w USA dezodorant Secret do Niemiec, Austrii (w maju), do Wielkiej Brytanii (w...

P & G wprowadza najlepiej sprzedający się w USA dezodorant Secret do Niemiec, Austrii (w maju), do Wielkiej Brytanii (w czerwcu), a później do Szwajcarii i Belgii. Budżet reklamowy obsługuje Michael Conrad & Leo Burnett z Frankfurtu. Secret to marka skierowana przede wszystkim do kobiet. Według badań przeprowadzonych przez firmę, wprowadzenie Secretu pomogło powiększyć udziały rynkowe P&G o 10 proc. Secret w kilku odmianach zapachowych w formie sztyftu, najbardziej popularnej w USA, w Niemczech posiada tylko 10,1 proc. z wartego 590 mln USD rynku dezodorantów. W Stanach Zjednoczonych sztyfty mają 49 proc., a spraye 15 proc. Dla porównania w Niemczech spraye, bardziej popularne i używane przez całe rodziny, posiadają 38,9 proc. tego rynku. Dezodoranty z pompką mają tam 25,4 proc., a kulkowe 21,3 proc.

Procter & Gamble, wprowadzając Secret do Niemiec, walczy w ten sposób ze swoim rywalem Baiersdorfem, który jest rynkowym liderem w tym segmencie, jego Nivea posiada 13 proc. udziałów.