Zagranica

Ad Barometer prognozuje spowolnienie rynku reklamy w 2007 roku

Jak pokazują najnowsze badania Ad Barometer, w najbliższym czasie spadnie tempo wzrostu rynku reklamowego. Całość wydatków na reklamę na pięciu...

Jak pokazują najnowsze badania Ad Barometer, w najbliższym czasie spadnie tempo wzrostu rynku reklamowego. Całość wydatków na reklamę na pięciu głównych rynkach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Chinach i Rosji do końca br. ma wynieść 227 mld euro. Oznacza to wzrost o 4,9 proc. względem 2005 roku. W Chinach i Rosji w 2006 roku na reklamę wydano odpowiednio o 19 i 27 proc. więcej niż w roku ubiegłym, w Hiszpanii o 6,2 proc., we Francji o 3,8 proc., we Włoszech o 3,3 proc., w Niemczech o 3,2 proc., a w Wielkiej Brytanii o 2,2 proc. Tempo wzrostu w przyszłym roku spadnie do 4,8 proc. Wydatki na reklamę w 2007 roku mają wynieść 238 mld euro. Zgodnie z raportem w przyszłym roku Chiny odbiorą Francji piąte miejsce na świecie pod względem wielkości wydatków na reklamę, a do 2010 roku mają zdobyć trzecią pozycję. (“Media & Marketing Europe”)