Kraj

Toyota skoncentruje inwestycje marketingowe w 2007 r. na modelu Auris

Toyota Motor Poland przygotowuje się do debiutu rynkowego modelu Auris. Będzie to nie tylko nowy samochód, ale nowa submarka w...

Toyota Motor Poland przygotowuje się do debiutu rynkowego modelu Auris. Będzie to nie tylko nowy samochód, ale nowa submarka w portfolio koncernu zastępująca Corollę. Jak zapowiada Krzysztof Prus, kierownik działu sprzedaży i marketingu Toyota Motor Poland, przyszły rok będzie stał w Toyocie w naszym kraju niemal całkowicie pod znakiem Aurisa. – W roku 2007 wszystko stawiamy na jedną kartę. Całe nasze myślenie marketingowe będzie poświęcone Aurisowi, zdecydowana część budżetu reklamowego, większość naszych działań ATL-owych i niestandardowych będzie wspierać sprzedaż tego samochodu – mówi Prus. Koncern bardzo liczy na udany debiut i sprzedaż tego auta w całej Europie, także w Polsce. W naszym kraju plan sprzedażowy zakłada w przyszłym roku sprzedanie Aurisa w liczbie nie mniejszej niż tegoroczna sprzedaż Corolli (powyżej 4,5 tys. sztuk). Celem rezygnacji z submarki Corolla i wprowadzenia Aurisa jest zmiana postrzegania Toyoty w Europie, gdzie Corolla odbierana była ostatnio jako samochód “konserwatywny”. – W Polsce Corolla kojarzy się bardzo dobrze i nie mamy takiego problemu, ale w wielu krajach Corolla jest postrzegana jako auto bardzo tradycyjne. Chcemy dotrzeć do młodych kierowców, więc ten konserwatyzm przeszkadza. Stąd decyzja o wprowadzeniu nowej marki – mowi Prus. Jednocześnie dodaje jednak, że Aurisa nie należy traktować jako w prostej linii następcy Corolli, ponieważ jest to zupełnie nowe auto, konstrukcja przygotowana całkowicie od podstaw.

Według wstępnych założeń komunikacyjnych przekaz będzie zwracał uwagę właśnie na rozpoczęcie zupełnie “nowego rozdziału”, jeśli chodzi o obecność Toyoty w segmencie C. Polska kampania będzie nieznacznie modyfikowana w stosunku do komunikacji w Europie Zachodniej. Jedną z różnic będzie najprawdopodobniej mniej brutalne zrywanie z tradycją marki Corolla. Szczegóły kampanii launchowej nie są jednak jeszcze ujawniane. Prawdopodobnie rozpocznie się ona jeszcze w I kwartale 2007 r. (oficjalna globalna premiera Aurisa będzie miała miejsce w grudniu br., wcześniej prezentowane były kolejne concept cary tego modelu). Toyota Motor Poland współpracuje z agencją reklamową Saatchi & Saatchi i domem mediowym Zenithmedia. (MG)