Przetargi

Zenithmedia broni biznesu w przetargu LOT-u

Polskie Linie Lotnicze LOT rozesłały właśnie briefy w przetargu dotyczącym obsługi swojego budżetu w zakresie planowania i zakupu mediów. Do...

Polskie Linie Lotnicze LOT rozesłały właśnie briefy w przetargu dotyczącym obsługi swojego budżetu w zakresie planowania i zakupu mediów. Do udziału w nim zaprosiły Zenithmedia, który obecnie kupuje media dla LOT-u, a z którym umowa obowiązuje do końca roku, i trzy inne domy mediowe (ich nazw marketer nie ujawnia). Przy tym przetargu LOT współpracuje z Intytutem Audytu Mediowego, firmą zajmującą się audytem mediowym. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi najprawdopodobniej po Nowym Roku. W poprzednim przetargu obok Zenithmedia startowały także: MindShare Polska (z którym LOT współpracował poprzednio przez kilka lat) oraz Carat Polska, Starcom i Initiative Warszawa (który się jednak wycofał). PLL LOT to największa linia lotnicza w kraju (w ub.r. z i do Polski przewiozła ponad 4,5 mln pasażerów). To również największy reklamodawca w branży: w ub.r. na reklamę w mediach LOT wydał ponad 29,3 mln zł brutto, w tym na telewizję, prasę i radio ponad 26,5 mln zł (źrodło: Expert Monitor) i 2,8 mln zł na reklamę zewnętrzną (źródło: Media Watch). W tym roku od stycznia do września włącznie LOT wydał na media (głównie na TV) ok. 10,4 mln zł brutto, w tym niespełna milion na outdoor. (MB)