Kraj

PRoto.pl z partnerami przygotowało raport o zarobkach w polskim PR

Powstał raport o zarobkach w branży public relations. Badanie poprzedzające raport przeprowadził wortal PRoto.pl z serwisem Jobpilot, firmą AG Test...

Powstał raport o zarobkach w branży public relations. Badanie poprzedzające raport przeprowadził wortal PRoto.pl z serwisem Jobpilot, firmą AG Test i pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Do analizy zakwalifikowano 655 ankiet wypełnionych przez specjalistów ds. komunikacji. Najwięcej (9,58 proc.) spośród respondentów zadeklarowało, że zarabia pomiędzy 3000 a 3499 zł (brutto). Prawie tyle samo (8,63 proc.) wskazywało przedział od 2500 do 2999 zł. Natomiast przedziały z najwyższymi zarobkami: 10 000 do 14 999 oraz 15 000 zł i więcej, wskazywało odpowiednio 6,91 i 4,08 proc. ankietowanych. Badanie wykazało, że istnieją różnice w zarobkach pracowników pomiędzy firmami z przewagą kapitału polskiego a tymi z przewagą kapitału zagranicznego. 5,52 proc. respondentów z firm z przewagą kapitału polskiego swoje zarobki umiejscowiło w przedziale pomiędzy 10 000 a 14 999 zł, podczas gdy w firmach z kapitałem zagranicznym ten sam przedział wskazało 10,75 proc. respondentów. Różnice w zarobkach są również widoczne pomiędzy PR-owcami z poszczególnych województw. W mazowieckim najwięcej respondentów zadeklarowało swoje dochody w przedziale pomiędzy 2500 a 2999 zł, w łódzkim – 2000-2499 zł, w śląskim – 1000-1499 zł. Badanie ma być przeprowadzane cyklicznie, raz w roku. (KP)