Kraj

Orkla Press Polska zmieniła nazwę na Media Regionalne

Orkla Press Polska zmieniła nazwę na Media Regionalne. Jest to jednocześnie nazwa polskiej części koncernu prasowego Mecom Europe. Zdaniem Joanny...

Orkla Press Polska zmieniła nazwę na Media Regionalne. Jest to jednocześnie nazwa polskiej części koncernu prasowego Mecom Europe. Zdaniem Joanny Pilcickiej, prezesa firmy Media Regionalne, nowa nazwa podkreśla, że podstawową wartością, wokół której budowane są marki spółki, jest lokalność i bliska więź z czytelnikami. Nowa nazwa ma także zawierać infomację, że firma rozszerza swoją działalność, realizując w regionach ideę media house. Grupa wzbogaca dotychczasową ofertę o inne media: prasę bezpłatną, regionalne portale internetowe, lokalne rozgłośnie radiowe czy agencje reklamowe. Media Regionalne wydają w Polsce 12 tytułów regionalnych. Spółka jest także właścicielem 4 lokalnych rozgłośni radiowych, 6 drukarni, agencji reklamowej Gra oraz dwóch bezpłatnych tygodników, w Szczecinie i Toruniu. Media Regionalne mają także 41 proc. udziałów w domu prasy regionalnej Mediatak. Mecom Europe, po sfinalizowaniu transakcji sprzedaży aktywów Orkla Media w październiku 2006 r., tworzą cztery jednostki: Dania, Norwegia, Holandia oraz Europa Środkowa i Wschodnia. (KP)