Zagranica

Amerykańscy pediatrzy krytykują reklamy skierowane do dzieci

American Academy of Pediatrics krytykuje producentów żywności i napojów za to, że ich reklamy, które kierują do dzieci i młodych...

American Academy of Pediatrics krytykuje producentów żywności i napojów za to, że ich reklamy, które kierują do dzieci i młodych ludzi, zachęcają je do wybierania niezdrowych produktów żywnościowych, że picie alkoholu jest “cool”, a wygląd anorektyczki jest modny. Akademia zaapelowała do Kongresu i władz federalnych, aby te zabroniły reklam śmieciowego jedzenia (junk food) skierowanych bezpośrednio do dzieci, aby czas emisji reklam nie przekraczał 6 minut na godzinę, aby w reklamach napojów alkoholowych wolno było pokazywać jedynie sam produkt oraz aby zakazały interaktywnych reklam skierowanych do dzieci emitowanych w cyfrowej telewizji. Krytycy tych restrykcji podnoszą postulat, że jest to zamach na wolność słowa i wypowiedzi, jednak przedstawiciele Akademii wskazują, że podobne ograniczenia w zakresie reklam skierowanych do dzieci przyjęto już w Szwecji, Norwegii, Danii, Belgii czy Grecji. (World Advertising Research Center)