Kraj

TRZY DZIENNIKI SPORTOWE W JMG Đ POWSTAŁ JEDEN NOŚNIK REKLAMY.

JMG Sport-Publishing jest już wydawcą wszystkich trzech dzienników sportowych. Do "Przeglądu Sportowego" i "Tempa" (razem tworzą "Dziennik Sportowy") dołączył "Sport"...

JMG Sport-Publishing jest już wydawcą wszystkich trzech dzienników sportowych. Do “Przeglądu Sportowego” i “Tempa” (razem tworzą “Dziennik Sportowy”) dołączył “Sport” (wcześniej wydawcą był Marquard Press). Dla swoich dzienników sportowych JMG Sport-Publishing stworzył określenie Prasa Sportowa, którego używa m.in. w kontaktach z reklamodawcami. Dzienniki sportowe JMG na stałe są od teraz jednym, pakietowym nośnikiem reklamy. Każda reklama, która ukazuje się w “Dzienniku Sportowym” jednocześnie trafia do “Sportu”. Czytelnictwo “Dziennika Sportowego” w okresie I-IX br. wyniosło 3,2 proc., a “Sportu” – 1,7 proc., zaś czytelnictwo przynjamniej jednego z dzienników sportowych – 4,5 proc. (SMG/KRC, PBC Daily, wskaźnik CCS). Przychody reklamowe “Dziennika Sportowego” (wraz z kolorowym, piątkowym “Magazynem Sportowym”) w okresie I-X br. wyniosły 16,2 mln zł brutto (Agora Monitorining). W JMG Sport-Publishing były ostatnio dwie nominacje. Olga Czyżewska-Tochowicz została członkiem zarządu wydawnictwa (poprzednio na stanowisku dyrektora generalnego w “Gazecie Krakowskiej”). Marek Glenc, od 7 lat związany z działem reklamy “Dziennika Sportowego” (ostatnio był kierownikiem działu współpracy z agencjami reklamowymi) został zastępcą dyrektora Biura Reklamy i Ogłoszeń JMG Sport-Publishing (jednocześnie jest p.o. dyrektora tego biura). Dodajmy, że wszystkie trzy dzienniki sportowe mają zasięg ogólnopolski, jednak z północną i środkową częścią kraju czytelniczo związany jest szczególnie “Przegląd Sportowy”, z regionem małopolskim – “Tempo”, a z Górnym Śląskiem – “Sport” (w tradycyjnych regionach rozpowszechianie tych tytułów sięga do 90 proc.). (KP)