Kraj

Netia wprowadza alternatywę dla TP; zwiększy nakłady na marketing i reklamę

Operator telekomunikacyjny Netia SA rozpoczął komercyjne testy usługi szerokopasmowego dostępu do internetu poprzez łącza Telekomunikacji Polskiej. W ramach testu klienci...

Operator telekomunikacyjny Netia SA rozpoczął komercyjne testy usługi szerokopasmowego dostępu do internetu poprzez łącza Telekomunikacji Polskiej. W ramach testu klienci m.in. z Warszawy mogą korzystać z usługi Netii, analogicznej do Neostrady TP, jednak tańszej o kilkanaście procent. Netia będzie pierwszym operatorem, który ruszy z masową sprzedażą szerokopasmowego internetu w tym modelu na początku przyszłego roku. – Chcemy zaoferować zupełnie nową jakość, to naprawdę duży projekt i oczywiście jesteśmy świadomi, że walka o masowego klienta wymaga dużych nakładów na marketing i reklamę – mówi Krzysztof Rajchman, który w nowym roku obejmie stanowisko senior marketing strategy managera w Netii (o przebudowie struktur marketingowych operatora pisaliśmy szerzej w DS “MMP” z 8 grudnia). Według naszych informacji nakłady na reklamę Netii będą zdecydowanie wyższe, a operator już w I kw. przyszłego roku planuje inwestycje w komunikację marketingową. Operator współpracuje z agencjami reklamowymi Scholz & Friends Warszawa, Brain oraz domem mediowym Mediaedge:cia. – Przyszły rok może być kluczowy, jeśli chodzi o rynek szerokopasmowego internetu – uważa Rajchman. – Dlatego nie możemy pozwolić sobie na czekanie. Starcie pomiędzy operatorami w dużej mierze będzie zależało od tego, jaki kontent, atrakcyjny dla klientów i najlepiej ekskluzywny, uda się każdemu z nich pozyskać – dodaje. W ramach oferty szerokopasmowej Netia może zaoferować usługi wideo na żądanie (VoD) i telewizji internetowej (IPTV). Do tej pory Netia komunikowała głównie swoje zaangażowanie w rynek biznesowy. Telekomunikacja Polska ma ponad 1,5 mln klientów korzystających z Neostrady, natomiast Netia ma ponad 450 tys. klientów, z których 50 tys. korzysta z usługi szerokopasmowego internetu Net24. (MB)