Zagranica

ASA ma zastrzeżenia do reklamy Bacardi

Brytyjska Advertising Standards Authority (ASA) ma zastrzeżenia do najnowszej kampanii reklamowej Bacardi-Martini, w której koncern alkoholowy podaje, że drink z...

Brytyjska Advertising Standards Authority (ASA) ma zastrzeżenia do najnowszej kampanii reklamowej Bacardi-Martini, w której koncern alkoholowy podaje, że drink z rumu Bacardi Blanca z dietetyczną colą nie zawiera cukru ani węglowodanów i jest niskokaloryczny. Reklama Bacardi stworzona w Stanach Zjednoczonych adaptowana przez marketera na brytyjski rynek zawiera hasło: “Bacardi & Diet Cola. 0 cukru. 0 węglowodanów. 52 kalorie”.

Rzecznik ASA stwierdził, że chociaż organizacja nie otrzymała skarg w tej sprawie, to jednak koncern Bacardi i tak prawdopodobnie będzie musiał odnieść się do tej kwestii, ponieważ zdaniem ASA ta reklama narusza brytyjskie przepisy stanowiące, że reklamy napojów alkoholowych mogą zawierać jedynie informacje nt. zawartości produktu, nie mogą zaś zawierać porównań ani odniesień do zdrowego trybu życia czy odżywiania.

Bacardi-Martini twierdzi, że zawartość podanych składników wyliczono w oparciu o mieszankę 25 ml rumu Bacardi Blanca, która zawiera 51 kalorii, 0 g węglowodanów i 0 g tłuszczu oraz 200 ml dietetycznej coli jednej z wiodących na rynku marek, która ma 1 kalorię. Zarzutów ze strony ASA nikt w koncernie nie skomentował. (“BrandRepublic”)