Zagranica

UE przewiduje rozluźnienie regulacji dotyczących product placement

Regulacje dotyczące lokowania produktu (product placement) w europejskich programach telewizyjnych są wyrażone w dokumencie "Audiovisual Media Services Directive". W myśl...

Regulacje dotyczące lokowania produktu (product placement) w europejskich programach telewizyjnych są wyrażone w dokumencie “Audiovisual Media Services Directive”. W myśl nowych zasad w produkcjach telewizyjnych będzie mógł występować product placement, ale co 20 minut miałoby się pojawiać na ekranie ostrzeżenie. Parlament Europejski opowiedział się także za “30 minute rule”, zasadą, według której programy krótsze niż trzydziestominutowe nie mogą być przerywane reklamami. Propozycja zakłada, że tylko programy trwające przynajmniej trzy kwadranse mogłyby być przerywane spotami. Zgoda na product placement nie dotyczy m.in. programów informacyjnych i dla dzieci. Państwa UE mają wolną rękę w korzystaniu z powyższych regulacji. (“BrandRepublic”)