Kraj

Rafał Ohme realizuje badania neuromarketingowe "Exploring consumer's mind"

Rafał Ohme, właściciel firmy badawczej Laboratorium, zainicjował realizację dużego projektu analiz neuromarketingowych, które będą prowadzone pod hasłem "Exploring consumers's mind"....

Rafał Ohme, właściciel firmy badawczej Laboratorium, zainicjował realizację dużego projektu analiz neuromarketingowych, które będą prowadzone pod hasłem “Exploring consumers’s mind”. Badania mają zostać zakończone w połowie 2007 r. – Będziemy badać aktywność mózgu w trakcie oglądania reklam. Chcemy dowiedzieć się, które części ludzkiego umysłu i w jakim zakresie odpowiadają za postrzeganie reklam i podejmowanie decyzji zakupowych. Ma to pomóc w doborze najlepszych rozwiązań kreatywnych – mówi Ohme. Analizy mają zostać przeprowadzone na grupie 60 respondentów. W pierwszej fazie badania będą oglądać program telewizyjny przerywany blokami reklamowymi, a ich reakcje będą zapisywane za pomocą urządzeń przeznaczonych do pomiaru encefalografii i elektromiografii. Następnie będą z nimi przeprowadzane wywiady na temat ich opinii dotyczących prezentowanych reklam. Autorzy projektu chcą przebadać emocje, uwagę i pamięć, które wiążą się ze skutecznym docieraniem z przekazem reklamowym do konsumentów. Integracja i prezentacja wyników będą miały najprawdodobniej miejsce w sierpniu lub wrześniu 2007 r. Szacunkowy budżet projektu waha się w granicach 0,5-1 mln zł. Obecnie trwają rozmowy z marketerami na temat sfinansowania badań. Ich sponsorami mają być firmy będące liderami w swoich kategoriach produktowych. Zdaniem Ohmego w badaniach weźmie udział nie więcej niż 10 marketerów. Sponsorzy mieliby gwarancję ekskluzywności korzystania z badań od jesieni 2007 r. do końca 2008 r. W projekcie oprócz Laboratorium biorą udział jeszcze dwie firmy Neurolab i Neuronex, kierowane pprzez Jacka Kowalskiego i Dorotę Reykowską. Badania będą prowadzone wespół z Polską Akademią Nauk i Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej. Realizacja analiz “Exploring Consumer’s Mind” została poprzedzona pilotażem, który odbył się w lipcu i sierpniu 2006 r. (JP)