Kraj

Według Publicis w reklamach Święty Mikołaj przegrał z promocjami

Choinki, prezenty i śnieg - właśnie te symbole wykorzystywane były w tym roku w reklamach najczęściej, wynika z podsumowania przygotowanego...

Choinki, prezenty i śnieg – właśnie te symbole wykorzystywane były w tym roku w reklamach najczęściej, wynika z podsumowania przygotowanego przez agencję reklamową Publicis. Agencja przeanalizowała 75 spotów telewizyjnych różnych marek, firm i produktów, aby przekonać się, jakie motywy reklamowe dominowały w mediach przed świętami Bożego Narodzenia.

Reklamy zostały zdecydowanie zdominowane przez choinki. Pojawiły się aż 45 razy. Tuż za nimi znalazły się prezenty (30 razy) oraz śnieg (24 razy). Zdecydowanie gorzej poszło Świętemu Mikołajowi (13 razy), który przegrał jeszcze z promocjami (14 razy) i znalazł się dopiero na piątym miejscu. Twórcy reklam starali się także podrzucać swoim odbiorcom pomysły na prezenty i sugerować pisanie listów do Świętego Mikołaja. Nie zabrakło jednak także tradycyjnych symboli, takich jak kolędy, spotkania z najbliższymi, potrawy wigilijne czy anioły. (JP)