Kraj

Goliard chce zająć część półki makaronów Malma

Producent makaronu Goliard w połowie lutego ruszy z ogólnopolską kampanią outdoorową i konsumenckim konkursem SMS-owym. Goliard chce w ten sposób...

Producent makaronu Goliard w połowie lutego ruszy z ogólnopolską kampanią outdoorową i konsumenckim konkursem SMS-owym. Goliard chce w ten sposób wzmocnić pozycję rynkową i zdobyć kolejne udziały, wykorzystując moment, kiedy nieznane są dalsze losy marki makaronów Malma. Z badań przeprowadzonych przez Goliard pod koniec 2006 r. wynika, że konsumenci postrzegają markę Malma jako pozycjonowaną wyżej od makaronów ze średniej półki pod względem jakości, choć tradycyjnie polską. Otwiera to drogę Goliardowi do konkurowania o tych samych klientów. W zimowej kampanii Goliard kładzie nacisk na komunikowanie jakości produktów i naturalności składników, z jakich są produkowane. Strategią i zakupem mediów kampanii zajęła się agencja Umbrella Marketing. Kreację wykonała Grupa Leonardo. Goliard według badań z okresu listopad 2004 r. – październik 2005 r. (źródło: MEMRB) jest trzecim co do wielkości producentem makaronów w Polsce. Miał 8-proc. udziały wartościowe i 11-proc. udziały ilościowe. W tym samym okresie Lubella – lider rynku, miała odpowiednio 24-proc. i 21-proc. udziały w rynku, a Malma – 18 proc. i 10 proc. W ciągu roku w Polsce sprzedaje się ok. 170 tys. ton makaronu, co stanowi ok. 450 mln zł. (MKS)