Zagranica

Nokia rozpoczyna przegląd europejskiego budżetu reklamowego

Fiński producent telefonów komórkowych Nokia dokona przeglądu swojego paneuropejskiego budżetu reklamowego. W samej Wielkiej Brytanii marketer wydaje na reklamę 14...

Fiński producent telefonów komórkowych Nokia dokona przeglądu swojego paneuropejskiego budżetu reklamowego. W samej Wielkiej Brytanii marketer wydaje na reklamę 14 mln funtów rocznie (Nielsen Media Research). W ub.r. Nokia przeprowadziła przegląd swojego globalnego biznesu reklamowego, szacowanego na 175 mln funtów. Sieć Grey Worldwide obsługuje większość budżetu reklamowego Nokii, czyli trzy z czterech dywizji, tj. telefony komórkowe, rozwiązania dla przedsiębiorstw oraz produkty dla infrastruktury sieciowej. Niedawno Nokia ogłosiła też przegląd swojego budżetu BTL-owego. Planowaniem i zakupem mediów dla Nokii zajmuje się sieć MediaCom, która w ramach scentralizowanego budżetu obsługuje marketera w Europie oraz regionie Azji i Pacyfiku. (“BrandRepublic”)