Kraj

Multikino i TakeFive odpierają zarzuty Young & Rubicam

Sieć multipleksów Multikino i agencja reklamowa TakeFive uznają zarzuty agencji reklamowej Young & Rubicam dotyczące podobieństw realizowanej kampanii reklamowej z...

Sieć multipleksów Multikino i agencja reklamowa TakeFive uznają zarzuty agencji reklamowej Young & Rubicam dotyczące podobieństw realizowanej kampanii reklamowej z pomysłami kreatywnymi tej ostatniej za bezpodstawne (o sprawie pisaliśmy w DS “MMP” z 18 stycznia br.). Edyta Pawłowicz, kierownik ds. marketingu Multikina, przesłała oświadczenie do redakcji, w którym napisała: “Multikino Sp. z o.o. oświadcza, iż przygotowania do prowadzonej obecnie kampanii wizerunkowej rozpoczęło w kwietniu 2006 roku (co potwierdza pełna dokumentacja, jaką spółka Multikino posiada). Żaden przedstawiciel spółki Multikino nie uczestniczył w prezentacji agencji reklamowej Young & Rubicam dla Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej we wrześniu 2006 roku (wtedy Young & Rubicam przedstawił swoje koncepty kreatywne, które zdaniem jej przedstawicieli zostały wykorzystane w kampanii reklamowej Multikina – przyp. red.)”. Zarzuty odpiera także agencja reklamowa TakeFive, która zrealizowała obecny projekt reklamowy dla Multikina. Zarząd agencji poinformował, że “koncepcję kampanii wizerunkowej “Idź do kina” przedstawiono Multikinu już w kwietniu 2006 roku”. Członkowie zarządu podkreślają, że kampania promująca Multikino, która zaczęła się na początku stycznia 2007 roku, wynika z tej właśnie koncepcji. Przedstawiciele Young & Rubicam uważają jednak, że podobieństwa nie są przypadkowe. Paweł Niziński, dyr. kreacji Young & Rubicam Brands, przesłał do redakcji DS “MMP” oświadczenie następującej treści: “W imieniu Young & Rubicam Poland Sp. z o.o. oświadczamy, że ze zdumieniem stwierdziliśmy fakt łudzącego podobieństwa pomysłu kreatywnego komercyjnej kampanii wizerunkowej Multikino do koncepcji kampanii opracowanej przez Y&R w minionym roku na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w ramach realizowanego przeglądu ofert dla projektu pro publico bono. Projekt miał wpływać na postawy widzów, zachęcać do aktywnego udziału w kulturze, promować wartościową kinematografię”. Jak informuje Niziński, “do udziału w projekcie PISF (w gronie dystrybutorów i producentów filmów) zaproszone zostało również Multikino i w związku z tym miało pełną możliwość zapoznania się z koncepcjami kreatywnymi Y&R zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Nie powinno zatem dziwić ani wywoływać sprzeciwu oczekiwanie ze strony Y&R wyjaśnienia zaistniałej sytuacji, tym bardziej że emisja kampanii Multikina praktycznie uniemożliwia wprowadzenie do mediów przygotowanej przez nas akcji” – napisał w oświadczeniu Niziński. (AMS)