Kraj

Według Media-Sport.pl ekspozycje sponsorskie były warte ponad 800 mln zł

Na 812 mln zł szacuje wartość telewizyjnych ekspozycji sponsorskich przy zawodowach sportowych w 2006 r. firma Media-Sport.pl. Jej przedstawiciele są...

Na 812 mln zł szacuje wartość telewizyjnych ekspozycji sponsorskich przy zawodowach sportowych w 2006 r. firma Media-Sport.pl. Jej przedstawiciele są zdania, że jest to rekord w 8-letniej historii badań sponsoringu w Polsce. Ponad 60 proc. tej kwoty skupiło się w trzech dyscyplinach – piłce nożnej, siatkówce i skokach narciarskich. Dzięki startom kierowcy rajdowego Roberta Kubicy w zestawieniach pojawiła się też Formuła 1, dotychczas nieobecna w rankingach. Twórcy raportu Media-Sport.pl szacują, że ekspozycja marek wyłącznie na kombinezonie i bolidzie Roberta Kubicy podczas relacji telewizyjnych w Polsce warta była 11 mln zł. Według raportu liderem medialnym wśród wszystkich sponsorów sportu w Polsce został w 2006 r. Polkomtel, sponsor reprezentacji siatkarskich – przypomnijmy, że koniec roku zdominowały występy naszych siatkarzy na mistrzostwach świata w Japonii. Kolejne miejsca zajmują marki: TP SA i Tyskie. Realny wzrost w 2006 r. w stosunku do roku poprzedniego szacuje się na 48 proc. (MG, PM)