Kraj

PLAKANDA INT. PRZEJĘŁA KOLEJNE FIRMY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ

Firma reklamy zewnętrznej Plakanda Int., należąca co amerykańskiego koncernu Clear Channel Communications, doprowadziła do kolejnych akwizycji spółek tego medium na...

Firma reklamy zewnętrznej Plakanda Int., należąca co amerykańskiego koncernu Clear Channel Communications, doprowadziła do kolejnych akwizycji spółek tego medium na rynku polskim. Obecnie finalizowane są rozmowy na temat zakupu dwóch firm: Holiday Media i Baltic European Poland oraz cesji nośników należących do BackLite Polska. Holiday Media jest spółką specjalizującą się w tworzeniu sieci nośników usytuowanych w miejscowościach pasa nadmorskiego. Konstrukcje reklamowe o formacie 1,8×1,2m (obecnie 1,1 tys. powierzchni reklamowych) lokalizowane są na plażach, przy wejściach na nie, wzdłuż pasaży handlowo-usługowych oraz promenad spacerowych. Baltic European Poland jest natomiast firmą tworzącą sieć nośników typu citylight poster o formacie 1,8×1,2m, która liczy 500 powierzchni reklamowych. Miejscem dotychczasowych inwestycji spółki były województwa śląskie i świętokrzyskie. Ostatnim, jak na razie, zakupem Plakandy Int., mają być ekskluzywne nośniki typu backlite (powierzchnie powyżej 18 mkw.), należące do tej pory do firmy BackLite Polska. Ich sieć liczy 20 konstrukcji, znajdujących się w Poznaniu i Warszawie (m.in. na warszawskim Hotelu Forum i wzdłuż trasy dojazdowej do Międzynarodowego Portu Lotniczego na stołecznym Okęciu). Są to już kolejne akwizycje Amerykanów w Polsce (ich wysokość nie została ujawniona), po przejęciu w połowie tego roku udziałów w firmach IdeaPiu’Mapp, Media Rail i Outdoor City Marketing Polska. (JP)