Kraj

Wunderman może stracić obsługę Citibanku na rzecz Publicis

Prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni nastąpi przesunięcie obsługi kreatywnej Citibanku Handlowego z Wundermana (należącego do Young & Rubicam Brands) do...

Prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni nastąpi przesunięcie obsługi kreatywnej Citibanku Handlowego z Wundermana (należącego do Young & Rubicam Brands) do agencji Publicis.

Przypomnijmy, że we wrześniu ub.r. Citigroup skonsolidował swój międzynarodowy budżet marketingowy w czterech agencjach, natomiast budżet kreatywny został powierzony należącej do Publicis Groupe agencji Fallon, która odpowiadała za tworzenie globalnych kampanii. Za ich lokalne egzekucje odpowiadała Publicis. Obecnie agencją odpowiedzialną za tworzenie globalnych kampanii – poza rynkiem Stanów Zjednoczonych, nadal pod opieką Fallon – jest Publicis. W ramach tej sieci stworzona została struktura powołana do międzynarodowej obsługi tego klienta. Według Iwony Jaworskiej, która jest dyrektorem departamentu komunikacji korporacyjnej i marketingu w Citibanku, globalne zmiany niekoniecznie muszą się jednak przekładać na pracę firmy w Polsce, ale też nie wykluczyła ona takiej ewentualności.

Beata Mońka, prezes zarządu i CEO Y&R Brands w Polsce, nie wypowiada się w sprawie współpracy z Citibankiem. Podobnie doniesień tych nie skomentował Marek Gargała, dyr. generalny agencji Publicis.

Nieoficjalnie wiemy, że od jakiegoś czasu agencji Publicis powierzana już była realizacja poszczególnych projektów Citibanku. Gargała nie komentuje również tych doniesień.

(AMS)