Zagranica

GM zmniejsza wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach

General Motors w Stanach Zjednoczonych w ub.r. bardzo znacząco zredukował swoje wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych. Według analiz TNS...

General Motors w Stanach Zjednoczonych w ub.r. bardzo znacząco zredukował swoje wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych. Według analiz TNS Media Intelligence GM, drugi co do wielkości reklamodawca w USA, w ciągu 11 miesięcy ub.r. wydał w mediach 2,03 mld dol., podczas gdy w takim samym okresie 2005 r. było to 2,65 mld dol. Oznaczałoby to, że wydatki reklamowe GM zmalały w ub.r. o 600 mln dol. (23,6 proc.), czyli tyle, ile rocznie wydaje np. Nike czy Volkswagen. Mark LaNeve, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu GM w Ameryce Północnej, twierdzi, że spadek wydatków nie był aż tak duży – wyniósł bowiem tylko 10 proc. (czyli blisko 300 mln dol.). Jego zdaniem zawyżona suma wynika z metodologii, jaką posługuje się w wyliczeniach TNS Media Intelligence. Firma badawcza broni się jednak, że metodologia była jednakowa w 2005 i 2006 r., więc proporcje świadczące o redukcji wydatków GM są wiarygodne. Którąkolwiek z tych wartości przyjąć, świadczy to o tym, że GM wyraźnie zmniejsza zaangażowanie reklamowe w mediach tradycyjnych na rzecz kanałów takich jak: direct marketing, internet, event marketing czy sponsoring, a to oznacza wyzwanie nie tylko dla mediów, które muszą pracować nad swoimi cyfrowymi platformami, lecz także dla agencji reklamowych, które muszą zadbać o rozwój swoich działów interaktywnych i oferty reklamowej przystosowanej do nowych mediów. (“Advertising Age”)