Kraj

Miesięcznik "Premiery" zawieszony na czas nieokreślony

Spółka PIM zawiesza na czas nieokreślony wydawanie miesięcznika "Premiery". Informację potwierdził Piotr Skrzyp, prezes zarządu PIM, jednak do momentu zamknięcia...

Spółka PIM zawiesza na czas nieokreślony wydawanie miesięcznika “Premiery”. Informację potwierdził Piotr Skrzyp, prezes zarządu PIM, jednak do momentu zamknięcia tego wydania DS “MMP” nie podał przyczyn tej decyzji. Ostatnim numerem ma być wydanie marcowe. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że tytuł może jednak przejąć inny wydawca, a następnie zmienić jego formułę. Spółka PIM, świadcząca także usługi reklamowo-promocyjne, wprowadziła na rynek popkulturalne “Premiery” w maju 2005 r. Integralną częścią każdego wydania były i są dwie płyty DVD z filmami. Ostatnio cena pakietu wyniosła 11,99 zł. Według danych ZKDP za III kwartał 2006 r. średnia sprzedaż ogółem “Premier” wyniosła 52,8 tys. egz. (średni nakład – 93,3 tys.), zaś rok wcześniej w tym samym okresie średnia sprzedaż ogółem sięgnęła 105,9 tys. egz., nakład – 185,7 tys. Wydawca deklarował znaczne sumy na promocję tytułu, np. w 2005 r. było to ponad 8 mln zł. Według Expert Monitora wpływy reklamowe “Premier”, bez autopromocji, za okres VI-XII 2005 r. wyniosły ponad 3,7 mln zł, a za cały ub.r. – ok. 4,5 mln zł. Na początku br. zszedł z rynku inny magazyn filmowy “Cinema”, a miesięcznik “Film” niedawno zmienił właściciela. Od Hachette Filipacchi Burda Polska przejęła go Platforma Mediowa “Point Group”. (KP)