Kraj

Kofola relaunchuje markę napojów dziecięcych Jupik, autorem kampanii PND Futura

Firma Kofola rozpoczyna relaunch marki napojów dziecięcych Jupik. Zmiany dotyczą receptury produktu, opakowań oraz komunikacji. Projekt obejmuje cztery rynki: Polski,...

Firma Kofola rozpoczyna relaunch marki napojów dziecięcych Jupik. Zmiany dotyczą receptury produktu, opakowań oraz komunikacji. Projekt obejmuje cztery rynki: Polski, Czech, Słowacji i Węgier. W ramach nowej strategii zrezygnowano z wykorzystania licencji i postaci Spidermana, który od kilku lat był ikoną marki. – Zrezygnowaliśmy z licencji firmy Sony Marvell, która nie przynosiła w działaniach marketingowych zamierzonych efektów. W zamian wprowadzamy nowych bohaterów, którzy mają budować markę i jej tożsamość – mówi Marek Kmiecik, global marketing manager marki Jupik w Kofola Holding. Na potrzeby marki i jej późniejszych działań komunikacyjnych agencja PND Futura wymyśliła Jupik Team – drużynę dziecięcych superbohaterów (4 zróżnicowane postaci), które pojawią się na opakowaniach produktów i wokół której będzie prowadzona komunikacja. Będą to zarówno spoty TV, kampania prasowa, jak i działania internetowe oraz indoorowe na terenie szkół podstawowych. Rozpoczęcie działań mediowych ma nastąpić w maju i potrwać do końca czerwca. Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Brand Connection, realizacją serwisu internetowego zajmuje się agencja Yoof. Nad kreacją kampanii mediowej oraz konceptem marki pracuje agencja PND Futura. Jupik ma odpowiadać na potrzeby dzieci w wieku 7-12 lat, które samodzielnie wybierają produkty. Do wyboru tej właśnie marki ma zachęcać nowe plastikowe opakowanie, funkcjonalne zamknięcie (sportowy korek) oraz ciekawa etykieta. Kofola spodziewa się, że relaunch marki przysporzy jej 2-3 proc. udziałów rynkowych. Dzisiaj marka kontroluje ok. 6-7 proc. rynku napojów i soków dziecięcych, którego wartość szacuje się na ok. 300 mln zł. Jupik ma silnych konkurentów w postaci marek Kubuś (Maspex Wadowice), Pysio (Agros Nova) i Leon (Hortex). (MKS)