Kraj

REKLAMY "PLAYBOYA" NA CENZUROWANYM

Vipress Poland, wydawca "Playboya" poinformował o zrywaniu billboardów z reklamą numeru grudniowego pisma. Na jego okładce jest Wakacyjna Dziewczyna Playboya....

Vipress Poland, wydawca “Playboya” poinformował o zrywaniu billboardów z reklamą numeru grudniowego pisma. Na jego okładce jest Wakacyjna Dziewczyna Playboya. Akcja przybrała największe nasilenie w Katowicach, gdzie w sprawę zaangażował się prezydent miasta, Piotr Uszok. Polecił on straży miejskiej usunięcie plakatów. Vipress ma dowody na samowolne zrywanie plakatów także w Warszawie, Gdyni, Szczecinie. W sumie rozwieszono 210 billboardów w 7 największych miastach (w tym 20 w Katowicach). Rozklejaniem plakatów zajmował się Europlakat. Kreacji reklamy i wyboru lokalizacji dokonał Vipress. Wydawnictwo w ostatnim czasie nasila akcje promocyjne “Playboya”. Są one związane z “odmładzaniem” magazynu. Jego okładki i layout stały się dynamiczniejsze. Billboardy towarzyszyły już poprzedniemu wydaniu “Playboya”, z aktorką Anną Przybylską na okładce. Według wydawcy sprzedaż tego numeru wyniosła powyżej 150 tys. egzemplarzy, przy podniesionym nakładzie 170 tys. (dane te nie są jeszcze w pełni potwierdzone). Numer październikowy (z aktorką Agnieszką Włodarczyk) był reklamowany na diapazonach i sprzedał się w ilości blisko 137 tys. egzemplarzy (nakład 180 tys.). Według raportów ZKDP za I półrocze br. średni nakład “Playboya” wyniósł 133 tys. 208 egzemplarzy, a średnie rozpowszechnianie ogółem 91 tys. 964 egzemplarze. W grudniu Vipress planuje przeprowadzenie kampanii magazynu na nośnikach z wykorzystaniem efektu “day & night”. Na początku 2001 r. przypadnie natomiast wydanie setnego numeru “Playboya”, czemu też ma towarzyszyć promocja. (KP)