Zagranica

NetObserver, największe europejskie badanie online, podpowiada, jak dotrzeć do młodych w sieci

Raport z najnowszej fali NetObserver, największego badania online w Europie (przygotowywane przez Novartis/Harris), koncentruje się na zachowaniach młodych internautów i...

Raport z najnowszej fali NetObserver, największego badania online w Europie (przygotowywane przez Novartis/Harris), koncentruje się na zachowaniach młodych internautów i sposobach dotarcia do nich z przekazem reklamowym w sieci.

Twórcy raportu dzielą internautów na dwie grupy wiekowe: 15-24 lata i 25+, i przyglądają się, jak spędzają oni czas online, ich aktywnościom komunikacyjnym i rozrywkowym, percepcji Web 2.0 i e-reklamy.

Grupa 15-24 spędza więcej czasu w internecie niż starsi i wykorzystuje sieć przede wszystkim do komunikacji. Inne ważne przyczyny bycia online to dla tej grupy: wyrażanie siebie poprzez blogi, udział w społecznościach i rozrywka taka, jak radio, gry online czy ściąganie plików wideo. Generalnie młodsza grupa mniej interesuje się przekazem reklamowym w sieci i rzadziej uważa, że e-reklama może być pomocna w wyszukiwaniu produktów czy usług. Wyjątkiem jest Wielka Brytania, gdzie prawie 30 proc. internautów z młodszej grupy deklaruje zainteresowanie e-reklamami, o 5 proc. więcej niż w grupie starszej.

Raport podpowiada marketerom, że docierając do młodej widowni online’owej, powinni duży nacisk położyć na interaktywną reklamę w grach, obecność przy platformach z user-generated content oraz na marketing wirusowy.

Była to 14. fala badania NetObserver, kolejna zostanie przeprowadzona w okresie 19 marca – 3 czerwca. Badanie NetObserver obejmuje Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, Włochy i Hiszpanię – uczestniczy w nim w sumie ponad 1000 witryn i ok. 400 tys. internautów rocznie. (“BrandRepublic”)