Zagranica

W ub.r. wydatki reklamowe w Czechach wzrosły o 11 proc.

W ubiegłym roku wydatki na reklamę w Czechach wzrosły o 11 proc. i wyniosły 400 mln USD. Wzrosły wydatki na...

W ubiegłym roku wydatki na reklamę w Czechach wzrosły o 11 proc. i wyniosły 400 mln USD. Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną (do 43 proc.) i nieznacznie spadły wydatki na reklamę prasową (do 40,6 proc.). Zdecydowanym liderem wśród czeskich reklamodawców jest koncern Procter & Gamble, którego ubiegłoroczne wydatki szacowane są na 30 mln USD. Za nim plasuje się Unilever z dużo niższą sumą, szacowaną na 17,5 mln USD. Wśród pozostałych, największych reklamodawców w tym kraju znajdują się także: firma Cokoladovny (joint venture utworzone w tym kraju przez koncerny Danone i Nestle), operatorzy sieci GSM Eurotel i Paegas oraz Henkel.