M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polpharma wprowadza na rynek lek konkurencyjny dla Viagry, ale dwa razy tańszy

Serwis Dzienny | 29 marca 2007, 06:45

Firma farmaceutyczna Polpharma wprowadza na rynek lek Maxigra. Jest to lek receptowy na dysfunkcję erekcyjną (ED) sprzedawany w aptece. Maxigra...

Firma farmaceutyczna Polpharma wprowadza na rynek lek Maxigra. Jest to lek receptowy na dysfunkcję erekcyjną (ED) sprzedawany w aptece.

Maxigra będzie bezpośrednim konkurentem Viagry z portfela Pfizera - oba preparaty mają tę samą substancję czynną (sildenafil). Maxigra będzie też konkurować w segmencie medykamentów na ED z brandami Levitra (Bayer i GSK) i Cialis (Eli Lilly).

Zdaniem Grzegorza Michniewskiego, wiceprezesa ds. handlowych Polpharmy, na polskim rynku, gdzie jest 1,5 mln mężczyzn ze schorzeniem ED, produkt powinien odnieść sukces. - Liczymy, że początkowo sprzedawać będziemy kilkanaście opakowań Maxigry miesięcznie, a potem będzie to kilkadziesiąt tysięcy - zapowiada Michniewski.

Zachętą ma być m.in. cena - co najmniej 2 razy niższa niż Viagry (1 tabletka Viagry kosztuje ok. 50-60 zł). Deklaruje, że firma przygotowuje wsparcie marketingowe leku wśród profesjonalistów związanych z ED (seksuolodzy, urolodzy, kardiolodzy), jak i program społeczny naświetlający problematykę schorzenia.

- Widzimy potrzebę tego typu działań, bo badania pokazują, że tylko 10 proc. Polaków z ED chce się leczyć - mówi wiceprezes Polpharmy.

Zdaniem Adama Linki, odpowiadającego za komunikację w Pfizerze, producent Viagry nie przygotowuje specjalnych działań marketingowych w związku z pojawieniem się nowej konkurencji. - Viagra funkcjonuje na rynku polskim już dziewiąty rok i mimo pojawienia się w międzyczasie dwóch poważnych konkurentów ze strony leków oryginalnych nasz lek wciąż ma wiodący udział w rynku - mówi Linka. (JN, PM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,