M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polsko-amerykańska kampania społeczna włącza się do dyskusji o przeszczepach

Serwis Dzienny | 30 marca 2007, 06:45

Studenci Szkoły Mistrzów Reklamy przy WSPiZ im. L. Koźmińskiego w Warszawie wspólnie ze studentami The Minneapolis College of Art and...

Studenci Szkoły Mistrzów Reklamy przy WSPiZ im. L. Koźmińskiego w Warszawie wspólnie ze studentami The Minneapolis College of Art and Design opracowali projekty kampanii społecznej dla Polskiej Unii Medycyny Transplantacyjnej. Kierownikiem merytorycznym projektu był profesor Wojciech Rowiński, krajowy konsultant do spraw transplantacji, zaś nadzór kreatywny nad pracami studentów sprawowały Katarzyna Dragović, dyr. kreatywna Testardo Red Cell, założycielka SMR, oraz Nancy Rice z Minneapolis College of Art and Design.

W rozmowach studentów z profesorem Rowińskim wyłonione zostały dwa podstawowe kierunki kampanii: zachęcenie ludzi, by powiadomili swoich bliskich o tym, że życzą sobie, by w razie ich nagłej śmierci ich organy mogły służyć ratowaniu życia innych, oraz przekonanie krewnych osób, u których stwierdzono śmierć kliniczną, by nie sprzeciwiali się pobraniu ich organów w celu przeszczepu. Główna myśl tego komunikatu brzmiała: zgadzając się na pobranie organów bliskiej ci osoby, możesz uratować kilka istnień ludzkich.

W projekcie wzięło udział dziesięć zespołów polsko-amerykańskich. W efekcie powstały plakaty, scenariusze filmów reklamowych, a dzięki zaangażowaniu studia Chimney Pot oraz Wytwórni Dźwięku został również zrealizowany jeden film animowany. Wystawę prac studentów obu szkół reklamy obejrzą studenci uczelni w Polsce i USA, gdzie będą eksponowane. Nie jest wykluczone użycie innych mediów, ale w tej kwestii nie ma jeszcze ostatecznych decyzji.

(AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,