Zagranica

OGILVY & MATHER EUROPEJSKĄ AGENCJĄ FORDA

Ford Motor Co. oficjalnie ogłosił, że Ogilvy & Mather będzie od pierwszego kwartału 2001 zajmować się reklamą Forda w Europie....

Ford Motor Co. oficjalnie ogłosił, że Ogilvy & Mather będzie od pierwszego kwartału 2001 zajmować się reklamą Forda w Europie. O & M przejmie od Young & Rubicam, swojej siostrzanej agencji z WPP Group, wszystkie zadania dotyczące Forda. Łączna wartość budżetów Forda obsługiwanych przez Y & R wynosi 200 mln USD rocznie. Przyczyną decyzji Forda o zmianie agencji i konsolidacji budżetu są plany globalnej ekspansji marek tego producenta. Do roku 1998 większa część budżetu Forda skonsolidowana była w rękach O&M. Następnie Y&R przejmowała kolejno budżety na wprowadzanie nowych marek Forda na rynek: 90 mln USD budżet Forda, 70 mln USD budżet Fiesty, 50 mln USD Ka, 20 mln USD Explorera.