Kraj

Grand Prix Kreatury dla Click5, najwięcej nagród dla Just, K2 i Tuby

Podczas XI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy "Kreatura" organizowanego przez VFP Communications, wydawcę m.in. "Media & Marketing Polska", nagroda Grand Prix...

Podczas XI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy “Kreatura” organizowanego przez VFP Communications, wydawcę m.in. “Media & Marketing Polska”, nagroda Grand Prix została przyznana za projekt internetowy. Otrzymała ją agencja Click5 za projekt wykonany dla iTVP/Telewizji Polskiej pt. “Przesłuchanie”. Jest to website promujący dystrybucję online serialu “Oficerowie”. Jest to rodzaj gry mającej formę przesłuchania, w której uczestnik zabawy odgaduje specjalny kod, po to aby mógł bezpłatnie ściągać z internetu kolejne odcinki serialu. Jurorzy podjęli tę decyzję jednogłośnie. Podkreślali także bezbłędne wykonanie pracy. – Dopracowany jest każdy szczegół – powiedział Michael Demetriades, executive director New York Festivals, przewodniczący jury. – Dzięki temu praca ta raczej wygląda na interaktywny film niż jak website.

VFP Communications, organizator Kreatury, pragnie również poinformować wszystkich uczestników gali, przede wszystkim laureatów nagród w poszczególnych kategoriach, że przyczyną niepokazania podczas prezentacji prac zwycięskich i nominowanych zgłoszeń była awaria komputera w studiu odpowiedzialnym za przygotowanie show.

Łącznie w konkursie przyznano 22 nagrody (oprócz Grand Prix). Agencje Tuba Uds.N, K2 Internet i Just otrzymały po dwie nagrody, a po jednej nagrodzie zdobyły Hypermedia, DougFaberFamily, Paralotna, Click5, Opus B, Red8 Communications Group, MRM Worldwide, Insignia, Tequila/Polska, Arteo Design & Production, Infact Tomasz Szurkowski, Macma Polska, Artegence, White Cat Studio, XRS Nowe Media i Alien FX.

Jurorzy dość krytycznie ocenili ogólny poziom prac zgłoszonych do konkursu, ale pochwalili projekty w dwóch kategoriach – internet i design. – Polskie agencje operujące w tym sektorze osiągnęły absolutny światowy poziom i z powodzeniem mogą konkurować na prestiżowych festiwalach międzynarodowych – powiedział Herve C. de Clerck, założyciel i prezes AdForum. Na konkurs wpłynęło 145 prac.

Specjalna sekcja, dotycząca zwycięzców w tegorocznej edycji Kreatury, zostanie opublikowana 11 kwietnia br. w magazynie “Media & Marketing Polska”. Materiały na temat nagrodzonych i nominowanych prac reklamowych będą również dostępne na płycie CD – “Kreatura, The Lost Show”, która będzie dystrybuowana wśród wszystkich zainteresowanych. (AMS)