Zagranica

SAATCHI I BBDO WALCZĄ O GLOBALNY BUDŻET GUINNESSA

Guinness, znana na całym świecie marka piwa, której właścicielem jest Diageo prowadzi przetarg na globalny budżet reklamowy. Dwie z sześciu...

Guinness, znana na całym świecie marka piwa, której właścicielem jest Diageo prowadzi przetarg na globalny budżet reklamowy. Dwie z sześciu agencji, które obecnie obsługują Guinnessa biorą udział w przetargu: Abbott Mead Vickers/BBDO z Londynu i Saatchi & Saatchi, która obsługuje budżet regionu Afryki i Karaibów. W okresie od lipca 1999 do lipca 2000 Guinness wydał 327 mln USD na reklamę i promocję. Wyodrębnienie jednej agencji pozwoli Guinnessowi na rozwój nowej strategii reklamowej, choć krok ten nie oznacza stworzenia jednej globalnej kreacji marki. Pozostałe agencje, obsługujące regionalne budżety Guinnessa to Howell Henry Chaldecott w Irlandii, Ogilvy & Mather w Singapurze i Malezji, Frohling Werbeagentur w Niemczech oraz Weiss Stagliano & Partners w USA i Kanadzie.