Zagranica

AOP określił główne trendy korzystania z mediów internetowych

Association of Online Publishers (AOP) przedstawiła raport "My Digital Life", pokazujący trendy w konsumpcji mediów online. Raport wyróżnia cztery główne...

Association of Online Publishers (AOP) przedstawiła raport “My Digital Life”, pokazujący trendy w konsumpcji mediów online.

Raport wyróżnia cztery główne tendencje: uczestnictwo, na życzenie, mobilność i personalizację. AOP zwraca uwagę na fakt, że trend uczestnictwa jest jednym z najwyraźniej się zarysowujących, czego dowodem jest popularność blogów i komentarzy online. Z badania wynika, że 73 proc. osób w wieku 18-24 lata korzysta z tych dwóch form uczestnictwa w świecie internetu.

Trend “na życzenie”, czyli korzystanie np. z podcastów, jest równie wyraźny. W listopadzie 2006 r. 12 proc. amerykańskich użytkowników internetu korzystało z podcastów – przypomina raport.

Mobilność to kluczowy trend na takich rynkach jak Wielka Brytania, gdzie 80 proc. ludzi zyskuje dostęp do mediów elektronicznych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Personalizacja to korzystanie z indywidualnie wybranej zawartości internetu i projektów społecznościowych, takich jak MySpace i Bebo. (“BrandRepublic”)