Kraj

Andrzej Urbański prezesem zarządu TVP, Anna Milewska odchodzi z zarządu stacji

Rada nadzorcza Telewizji Polskiej SA dzień wcześniej, niż zapowiadała, wybrała nowego prezesa telewizji publicznej. Szefem TVP został Andrzej Urbański, od...

Rada nadzorcza Telewizji Polskiej SA dzień wcześniej, niż zapowiadała, wybrała nowego prezesa telewizji publicznej. Szefem TVP został Andrzej Urbański, od końca lutego br. p.o. prezes TVP. Ponadto Anna Milewska, nadzorująca politykę finansową, działania marketingowe i reklamowe, złożyła rezygnację z funkcji członka zarządu TVP. Rada przyjęła tę rezygnację. Milewska nie podała radzie powodów decyzji. Jednocześnie zastępca przewodniczącego rady nadzorczej TVP Robert Rynkun-Werner został oddelegowany do pełnienia funkcji członka zarządu stacji, a Ireneusz Fryszkowski został wiceprzewodniczącym rady nadzorczej TVP.

Wcześniej rada nadzorcza TVP przesłuchała trzech kandydatów na stanowisko prezesa. Byli to: Andrzej Urbański, były dyrektor ośrodka bydgoskiego TVP Andrzej Szmak i reżyser Dariusz Zawiślak. Przypomnijmy, że Urbański został oddelegowany do zarządu po odwołaniu z funkcji prezesa Bronisława Wildsteina. Urbański od września 2006 r. doradzał prezydentowi w sprawach politycznych i społecznych. Wcześniej pełnił funkcję szefa Kancelarii Prezydenta RP. W latach 90. Urbański był m.in. redaktorem naczelnym magazynu “Pegaz”, dzienników “Express Wieczorny” i “Życie Warszawy” oraz tygodnika “Czas Polski”. Prowadził też programy “Pytania o Polskę” oraz “Premierzy” w TVP.

Jeszcze jako p.o. prezes TVP Andrzej Urbański deklarował, że zakończy dyktat domów mediowych w telewizji publicznej, stworzy skuteczną kontrofertę programową wymierzona w komercyjną konkurencję, a jednym z priorytetowych działań będzie stworzenie kanału informacyjnego TVP Info. W głosowaniu nad kandydaturą Urbańskiego udział wzięło 8 członków rady. Siedmiu głosowało za, jeden głos był nieważny.

Na pierwszej konferencji prasowej, zaraz po wyborze, Urbański powiedział, że jego hasło brzmi: “Tyle misji, ile oglądalności”, a jako prezes ma dwa marzenia: realizowanie misji przez spółkę i wzmocnienie pozycji nadawcy publicznego.

– Potrzebne jest prowadzenie jasnej polityki finansowej, żeby już nikt nie używał argumentu, że inne procedury obowiązują przy zarabianiu pieniędzy, a inne przy wydawaniu – powiedział nowy prezes. Zadeklarował też bliższą niż dotąd współpracę zarządu z radą nadzorczą. Określił swój program jako trudny, przygotowany na czas uaktywniania się na polskim rynku TV dwóch poważnych inwestorów i przeprowadzenia procesu cyfryzacji. Zapowiedział też ostrą walkę z konkurencją. – Od godz. 6 rano do końca dnia chcemy pokonywać konkurencję – mówił Urbański. Już teraz jego zdaniem programy informacyjne TVP1, TVP2 i TVP3 biją na głowę prywatną konkurencję. (PM)