Jutrzenka SA (producent m.in. czekolad Goplana) w związku z wchłonięciem spółek Ziołopex (producent przypraw Appetita) i Kaliszanki (producent wafli Grześki) prowadzi proces centralizacji marketingu.
Pierwszym krokiem w konsolidacji działań marketingowych łączących się firm będzie połączenie budżetów marketingowych i wybór domu mediowego. Dotychczas na potrzeby kampanii Jutrzenki, a także Ziołopeksu pracował Starlink. Nie wiadomo, jakie domy mediowe biorą udział w przetargu, natomiast jego rozstrzygnięcie jest planowane do końca maja.
Działania marketingowe Jutrzenki po konsolidacji będą zmierzały w trzech zasadniczych kierunkach: dalsze wspieranie podstawowych kategorii produktowych, rozwój kategorii wykazujących tendencje wzrostowe
oraz zdobywanie nowych rynków wschodzących, także poprzez akwizycje.
Do końca 2007 roku Jutrzenka zamierza wprowadzić nowe produkty w kilku segmentach – nie zdradza jednak, jakie to będą produkty. Dla niektórych istniejących produktów zamierza też wprowadzić nowe opakowania. Przygotowywane jest repozycjonowanie kilku marek.
W najbliższym czasie rozpocznie się duża kampania reklamowa wafli Familijnych, realizowana w telewizji (TVP, TVN, Polsat) oraz poprzez działania BTL w dystrybucji. Media do tej kampanii zakupił Starlink.
W przyszłości Jutrzenka zamierza wykorzystywać również media niestandardowe. Więcej szczegółów na temat planów po konsolidacji Jutrzenka jeszcze nie ujawnia.
(AMS)