Kraj

Volvo odświeża koncept zaangażowania w golfa

Volvo Auto Polska chce walczyć ze snobistycznym wizerunkiem golfa i sprawić, aby jego zaangażowanie w ten sport miało charakter bardziej...

Volvo Auto Polska chce walczyć ze snobistycznym wizerunkiem golfa i sprawić, aby jego zaangażowanie w ten sport miało charakter bardziej masowy. Volvo jest związane globalnie z golfem od 20 lat, w Polsce od niedawna – firma jest głównym sponsorem cyklu turniejów Volvo Masters Amateur, jednego z czołowych turniejów amatorskich zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce (do tej pory przeprowadzono dwie edycje imprezy). W tym roku w polskim projekcie golfowym wprowadzone zostają spore zmiany. – W Polsce golf jest bardzo niszowy, postrzegany jako elitarny, ludzie obawiają się też wysokiej “bariery wejścia” – mówi Mariusz Nycz, communication manager Volvo Auto Polska. – Chcemy więc zrobić coś, by te bariery przełamać, wyjść z naszym projektem golfowym znacznie szerzej i promować tę dyscyplinę jako ciekawą formę spędzania wolnego czasu. Pomysłów na umasowienie 3. edycji polskiego Volvo Masters Ameteur jest kilka. Przede wszystkim przygotowany został serwis internetowy www.volvomasters.pl, w którym umieszczony zostanie m.in. cykl kilkudziesięciu profesjonalnie przygotowanych filmów edukacyjnych prowadzących krok po kroku przez tajniki tej gry. Wszystkie osoby, które przejdą to wirtualne szkolenie, otrzymają płyty z pełną wersją multimedialną treningu. Przygotowana została kampania reklamowa (prasa i internet – na razie planowana na koniec maja i czerwiec br.), której głównym celem będzie kierowanie zainteresowanych do serwisu oraz pokazanie golfa jako sportu rodzinnego.

Sam cykl turniejów Volvo Masters Amateur i pikników golfowych rozpoczyna się 12 maja, potrwa do końca września br. (zwycięzcy jadą na finał globalny). Odbędą się trzy turnieje (eliminacje w Częstochowie i Trójmieście, finał w Warszawie) i dziewięć pikników. – Wszystkim piknikom towarzyszyć będzie Akademia Golfa i szereg animacji. Naszym celem jest bowiem zachęcanie klientów, w większości mężczyzn, do wzięcia udziału z całymi rodzinami – mówi Nycz. Za działania komunikacyjne związane z projektem odpowiadają: Brainshop U-Boot, K2 Internet, MindShare i Euro RSCG Sensors. (MG)