Kraj

Bakalland redukuje liczbę marek w portfolio

Bakalland SA, producent m.in. bakalii, unifikuje portfolio marek. Z siedmiu dotychczasowych pozostawił dwie - Bakalland plasowaną w segmencie premium i...

Bakalland SA, producent m.in. bakalii, unifikuje portfolio marek. Z siedmiu dotychczasowych pozostawił dwie – Bakalland plasowaną w segmencie premium i ekonomiczną Fresco. Pod obiema będzie sprzedawał bakalie. Zrezygnował z marek Uno, Gorillas, Bakal Nuss, Komosa oraz Bako. Marka Bakalland dzięki temu poszerzyła ofertę produktową, co w przyszłości ma pozwolić spółce na efektywniejsze wykorzystanie budżetu marketingowego. Marka Bakalland jako podstawowy brand będzie rozwijana i wspomagana działaniami ATL. Spółka nie zdradza jednak szczegółów tych działań. W ub.r., jak podał Bakalland, przeznaczył na reklamę swoich produktów 2,4 mln zł. W tym roku fiskalnym, rozpoczynającym się w czerwcu, kwota ta ma wynieść 2,9 mln zł. Firma pracuje z agencjami reklamowymi na zasadach projektowych. Ostatnią kampanię telewizyjną marki Bakalland zrealizowała agencja Cytryna i dom mediowy Mediaedge:cia. Bakalland w 2005 r. miał 25-proc. udział wartościowy w segmencie bakalii w Polsce. Jego najwięksi konkurenci to firmy Felix Polska, Atlanta, Helio i Bakal Center. (MKS)