Kraj

Starlink: wartość rynku reklamy w I kw. 2007 r. to 1,3 mld zł

Wartość rynku reklamowego w I kw. 2007 r. wyniosła 1,3 mld zł - wynika z raportu domu mediowego Starlink. Szacowana...

Wartość rynku reklamowego w I kw. 2007 r. wyniosła 1,3 mld zł – wynika z raportu domu mediowego Starlink. Szacowana przez tę agencję wartość rynku reklamy w mediach w pierwszym kwartale 2006 r. to 1,15 mld zł.

Ze względu na to, iż firma Expert Monitor rozpoczęła w roku 2007 monitorowanie kilku dodatkowych stacji telewizyjnych oraz radiowych, w znaczny sposób zwiększył się poziom wzrostu wartości całego rynku. Bez nowo monitorowanych stacji wzrost względem pierwszego kwartału 2006 wyniósł 10,7 proc. Jeśli jednak weźmie się je pod uwagę, wzrost kształtuje się na poziomie 12,8 proc.

Najwyższą dynamiką (w porównaniu z I kwartałem ub.r.) cechowały się: reklama internetowa (+54,4 proc.), telewizja (+13,4 proc.) oraz reklama kinowa (+12,4 proc.).

– Wzrost wydatków reklamowych w telewizji to efekt między innymi podwyżki cen, jaką na początku roku wprowadziły stacje. Największą dynamiką w tym medium cechowały się sektory: medycyna, żywność oraz motoryzacja i transport – mówi Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink.

Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w radiu (+3,3 proc.), w magazynach (6,1 proc.), w reklamie zewnętrznej (5,7 proc.) oraz w dziennikach (0,9 proc.).

– Sytuacja w stacjach radiowych od kilku miesięcy nie kształtuje się zbyt pozytywnie. W medium tym na nowo rozpoczęła się wojna rabatowa. Tak jak dotychczas dużą część napływających na rynek pieniędzy przejmuje telewizja. Budżety z radia i dzienników odpływają ponadto do internetu – dodaje Tomasz Chełmecki.

Wśród sektorów największą dynamiką charakteryzowały się: środki czystości (+20 proc.), finanse i usługi marketingowe (+19 proc.) oraz wyposażenie domu i biura (+18 proc.). (PM)