Kraj

"Duży Format" najprawdopodobniej wróci do korzeni, czyli do formuły "Magazynu Gazety Wyborczej"

Trwają prace nad wprowadzeniem zmian w "Dużym Formacie", poniedziałkowym dodatku "Gazety Wyborczej" (Agora SA) będącym gazetą reporterów, dowiedzieliśmy się nieoficjalnie....

Trwają prace nad wprowadzeniem zmian w “Dużym Formacie”, poniedziałkowym dodatku “Gazety Wyborczej” (Agora SA) będącym gazetą reporterów, dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Wanda Rapaczyńska, prezes Agory, pytana o plany wydawcy wobec “Dużego Formatu” odpowiedziała ogólnie, że dodatki do “Gazety Wyborczej” są zmieniane i doskonalone sukcesywnie, a informacje o zmianach pojawiają się ze strony spółki, kiedy już są wdrażane.

Według naszych informacji “Duży Format” miałby wrócić do korzeni, czyli do formuły “Magazynu Gazety Wyborczej”, który miał wysoką jakość poligraficzną, znaczną objętość, było w nim miejsce dla dużych fotoreportaży. Zmiany najprawdopodobniej zostaną wprowadzone za parę miesięcy.

Marka “Duży Format” powstała wiosną 2002 r. i zastąpiła “Magazyn Gazety Wyborczej”. Określenie “gazeta reporterów” pojawiło się później. Ostatnio, w końcówce 2005 r., “Duży Format” zmodyfikował logo.

Tytuł zmieniał dzień wydawniczy. Ostatecznie został dołączony do wydania poniedziałkowego (wcześniej z wydaniem czwartkowym). Przeformułowanie, a zwłaszcza spadek jakości poligraficznej, przejście na papier gazetowy, spowodowały znaczne spadki wpływów reklamowych dodatku. (KP)