Kraj

Focus Advertising rozmawia z austriackim partnerem o fuzji

Właściciele agencji reklamowej Focus Advertising prowadzą rozmowy na temat sprzedaży części swoich udziałów austriackiemu partnerowi - firmie Redball. Jest to...

Właściciele agencji reklamowej Focus Advertising prowadzą rozmowy na temat sprzedaży części swoich udziałów austriackiemu partnerowi – firmie Redball. Jest to europejska sieć agencji reklamowych działająca głównie na rynkach austriackim, niemieckim, szwajcarskim i włoskim. Centrala firmy znajduje się w Wiedniu, spółka posiada także swoje oddziały w Salzburgu i Bregenz (Szwajcaria) oraz Kolonii, Turynie, Londynie, Paryżu i Nowym Jorku. W planach grupy jest otwarcie kolejnych oddziałów w Europie ze szczególnym uwzględnieniem rynku wschodnioeuropejskiego.

Rozmowy prowadzone są od listopada 2006 r. i dotyczą ustaleń z zakresu spójnej komunikacji (jeden brand), przyjęcia wspólnych standardów dotyczących zarządzania, kontrolingu i raportowania. W chwili obecnej strony negocjują wartość sprzedaży udziałów. Ewentualna fuzja pozwoli Focus Advertising na wykorzystanie know-how partnera oraz narzędzi do planowania strategicznego, Redball nie wnosi do współpracy żadnych klientów.

Z propozycją współpracy zwróciła się strona austriacka. (AMS)