Zagranica

IAB dopracowuje metodologię raportów, lepsza porównywalność danych e-reklamowych z krajów europejskich

Wydatki na reklamę online w 2006 r. w czterech krajach: Wielkiej Brytanii, Francji, Szwajcarii i we Włoszech, były większe niż...

Wydatki na reklamę online w 2006 r. w czterech krajach: Wielkiej Brytanii, Francji, Szwajcarii i we Włoszech, były większe niż wielkość całego rynku reklamy internetowej w całej Europie w 2005 roku. Takie są wyniki raportu IAB Europe opublikowanego w ubiegłym tygodniu. Ponad 5 mld funtów wydali na promocję online reklamodawcy właśnie ze wspomnianych czterech rynków. Po raz pierwszy IAB Europe w tym roku łączy dane z różnych rynków w sposób pozwalający na dobre porównywanie, co wynika z dogrania kwestii metodologicznych. Zakończono już pierwszy etap prac, po którym można porównywać dane z wymienionych czterech rynków. Największy okazuje się brytyjski rynek reklamy online (wart 3,1 mld funtów), za nim plasują się Francja (1,2 mld), Włochy (480 mln) i Hiszpania (311 mln). (“Media & Marketing Europe”)