Kraj

IQS & Quant Group przygotował raport o emerytach "Greyheads 2007"

Firma badawcza IQS & Quant Group przygotowała raport pt. "Greyheads 2007", z którego wynika, że ludzie w wieku okołoemerytalnym coraz...

Firma badawcza IQS & Quant Group przygotowała raport pt. “Greyheads 2007”, z którego wynika, że ludzie w wieku okołoemerytalnym coraz częściej otwierają się na pokusy rynku. Zdaniem badaczy wbrew wielu stereotypom ich siła nabywcza jest także coraz większa (często przekraczająca siłę nabywczą ulubionych przez marketerów młodych małżeństw).

Według informacji zawartych w raporcie 28 proc. ludzi w wieku powyżej 55 lat przynajmniej kilka razy w roku je gorący posiłek w restauracji lub fast foodzie, 20 proc. robiło w ciągu ostatniego roku zdjęcia, 30 proc. kupiło przynajmniej jedną książkę, 14 proc. odchudzało się, 11 proc. korzystało z internetu, 14 proc. było u kosmetyczki, 9 proc. było turystycznie za granicą, 27 proc. twierdzi, że kupuje produkty najwyższej jakości, a 29 proc. nie stara się wybierać produktów najtańszych. Około 20 proc. deklaruje, że lubią wydawać pieniądze, 29 proc. lubi próbować nowych produktów, 48 proc. lubi gotować, 21 proc. w ciągu ostatniego roku odwiedziło centrum handlowe, 55 proc. jest gotowych kupować produkty na kredyt oraz 33 proc. przywiązuje znaczną wagę do marki kupowanych produktów.

Badani respondenci w wieku powyżej 55 lat to grupa niejednorodna. Badania IQS & Quant Group pokazują, że można ją podzielić z grubsza na dwa diametralnie różne segmenty. Różnicuje je praktycznie wszystko: podejście do konsumpcji, aktywność, szukanie doznań, otwartość na innych, stopień zachowawczości, stosunek do zmian, które zaszły w Polsce, do Unii Europejskiej itd. Autorzy raportu uważają jednak, że segment atrakcyjny z punktu widzenia rynku zwiększa się znacznie szybciej. (JP)