Kraj

Springer podejmie decyzję w sprawie magazynów kobiecych do końca lipca br.

Przyszłość tytułów kobiecych Axel Springer Polska (miesięcznik "Olivia", tygodnik "Pani Domu") ma rozstrzygnąć się do końca lipca br., dowiedzieliśmy się...

Przyszłość tytułów kobiecych Axel Springer Polska (miesięcznik “Olivia”, tygodnik “Pani Domu”) ma rozstrzygnąć się do końca lipca br., dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Od dawna spekuluje się o możliwości sprzedaży tych tytułów wydawnictwu Marquard Media Polska, które miałoby z kolei sprzedać Springerowi dziennik “Przegląd Sportowy”. Springer w Polsce, jak się komentuje, chce skupić się na wydawaniu dzienników, magazynów opiniotwórczych albo będących polskimi edycjami pism z międzynarodowego portfolio Springera (jak “Komputer Świat”, “Auto Świat”). Marquard natomiast chciałby rozbudować grupę magazynów kobiecych (wydaje w tej chwili m.in.: “Cosmopolitan”, “Joy”, “Shape”).

Michał Fijoł, dyr. biura zarządu Springera, przekazał, że reprezentowane przez niego wydawnictwo nie komentuje doniesień prasowych. Tomasz Zięba, prezes Marquarda, również powiedział, że nie odnosi się do spekulacji.

Przypomnijmy, że ruchy personalne w Springerze mogłyby wskazywać, że wydawca tworzy nową strategię wobec swoich magazynów. W kwietniu br. Marcin Biegluk, dyr. wydawniczy pism kobiecych i młodzieżowych w Springerze, objął równocześnie stanowisko dyr. wydawniczego dziennika “Fakt”. Ze Springera odchodzi natomiast Małgorzata Cetera-Bulka, dyrektor reklamy magazynów. Jej funkcję przejmie dotychczasowy zastępca Mariusz Wąsiński. (JD, KP)