Amerykańska Federalna Komisja ds. Handlu (Federal Trade Commission) zbada, czy planowane przejęcie firmy DoubleClick przez Google za 3,1 mld dol. nie naruszy warunków konkurencji. Nieoficjalnie mówi się, że inicjatorem w tej sprawie był Microsoft, który obawia się, że dzięki temu Google mógłby stać się właściwie monopolistą na globalnym rynku reklamy internetowej. Przypomnijmy, że koncern z Redmond sam starał się o przejęcie DoubleClick, jednak negocjacje wygrał Google, który 13 kwietnia podpisał z właścicielami DoubleClick umowę o akwizycji. Nieco wcześniej Yahoo! ogłosiło, że za 680 mln dol. przejmuje 80 proc. udziałów w firmie wymiany reklam internetowych Ritch Media. Z kolei holding reklamowy WPP Group za 649 mln dol. przejął konkurencyjną wobec DoubleClick firmę 24/7 Real Media, zaś sam Microsoft jakiś czas temu przejął firmę reklamy internetowej aQuantive, płacąc za jej udziały aż 6 mld dol.
Google ma też kłopoty z Komisją Europejską – Franco Frattini, komisarz ds. sprawiedliwości, wyraził zaniepokojenie praktykami ze strony Google, które przyznało, że przechowuje wyniki wyszukiwań użytkowników w swoich wyszukiwarkach przez dwa lata. (“BrandRepublic”)