Zagranica

Amerykańskie władze antymonopolowe badają przejęcie DoubleClick przez Google

Amerykańska Federalna Komisja ds. Handlu (Federal Trade Commission) zbada, czy planowane przejęcie firmy DoubleClick przez Google za 3,1 mld dol....

Amerykańska Federalna Komisja ds. Handlu (Federal Trade Commission) zbada, czy planowane przejęcie firmy DoubleClick przez Google za 3,1 mld dol. nie naruszy warunków konkurencji. Nieoficjalnie mówi się, że inicjatorem w tej sprawie był Microsoft, który obawia się, że dzięki temu Google mógłby stać się właściwie monopolistą na globalnym rynku reklamy internetowej. Przypomnijmy, że koncern z Redmond sam starał się o przejęcie DoubleClick, jednak negocjacje wygrał Google, który 13 kwietnia podpisał z właścicielami DoubleClick umowę o akwizycji. Nieco wcześniej Yahoo! ogłosiło, że za 680 mln dol. przejmuje 80 proc. udziałów w firmie wymiany reklam internetowych Ritch Media. Z kolei holding reklamowy WPP Group za 649 mln dol. przejął konkurencyjną wobec DoubleClick firmę 24/7 Real Media, zaś sam Microsoft jakiś czas temu przejął firmę reklamy internetowej aQuantive, płacąc za jej udziały aż 6 mld dol.

Google ma też kłopoty z Komisją Europejską – Franco Frattini, komisarz ds. sprawiedliwości, wyraził zaniepokojenie praktykami ze strony Google, które przyznało, że przechowuje wyniki wyszukiwań użytkowników w swoich wyszukiwarkach przez dwa lata. (“BrandRepublic”)