M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Według raportu SAR najwięcej zarabiają dyr. kreacji, nawet ponad 580 tys. zł rocznie

Serwis Dzienny | 4 czerwca 2007, 06:45

Kolejna edycja raportu przygotowana na zlecenie Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, dotycząca wysokości zarobków w branży reklamowej "Compensation Report", trafiła do rąk...

Kolejna edycja raportu przygotowana na zlecenie Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, dotycząca wysokości zarobków w branży reklamowej "Compensation Report", trafiła do rąk agencyjnych menedżerów. Zawiera nie tylko informacje na temat wynagrodzeń (wielkości uśrednione, plus najwyższe i najniższe, dotyczące każdego stanowiska), ale również dotyczące bonusów, premii, kosztów ubezpieczeń itp.

Tak jak w roku ubiegłym w zestawieniu najwyższą średnią pensję podstawową (wynagrodzenie miesięczne razy 12 miesięcy, bez dodatkowych bonusów i premii, brutto) otrzymuje dyrektor kreatywny - 303 tys. zł rocznie (najwyższa pensja dyr. kreatywnego wśród badanych agencji to 584 tys. zł, najniższa - 72 tys. zł). Płace na tym stanowisku wzrosły - rok temu średnie wynagrodzenie dyr. kreacji wynosiło 285 tys. zł. Drugą najwyżej uposażoną grupą są dyrektorzy finansowi, których średnie wynagrodzenie rocznie wynosi 258 tys. zł (najwyższa zgłoszona płaca na tym stanowisku to 540 tys. zł, najniższa - 90 tys. zł). Na następnym miejscu w rankingu znaleźli się dyrektorzy strategiczni ze średnią płacą 222 tys. zł (najwyższe zgłoszone dla tej grupy stanowisk wynagrodzenie to 444 tys. zł, najniższe - 83 tys. zł).

Średnie wynagrodzenia na innych stanowiskach wynoszą (w tys. zł): creative group head - 161 (rok temu 166), senior copywriter - 136 (rok temu - 124), copywriter - 81 (wcześniej - 84), senior art director - 137 (wcześniej - 124), art director - 92 (wcześniej 84), group account director - 165 (wcześniej 168), account director - 145 (wcześniej - 168). Poza tym raport wymienia m.in. strategic plannerów - 90, IT managerów - 103, new business directorów - 206, production directorów - 137. Badanie tradycyjnie nie objęło zarobków dyrektorów zarządzających.

Informacje na temat wynagrodzeń nadesłało 25 agencji reklamowych (rok temu było ich 18). Wśród nich znalazły się: Ad Fabrika FCB, S4, BBDO Warszawa, Brain, DDB Warszawa, DougFaberFamily, Euro RSCG Warsaw, GPD Advertising, Grey Worldwide Warszawa, Gruppa66 Ogilvy, JWT, Just, Legend Group, Leo Burnett, Lowe GGK, Martis, Mather Communications, Max Arpp, McCann Erickson Polska, Publicis, Saatchi & Saatchi, TBWA/Warszawa, Testardo Red Cell, V&P, Young & Rubicam.

Więcej informacji na temat raportu ukaże się w 24. numerze tygodnika "Media & Marketing Polska". (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,