Kraj

Polsat przejmuje udziały w Radiu PiN, przekonał właściciela pomysłem technologicznym

Polsat przejmie 51 proc. udziałów w warszawskim Radiu PiN. Dotychczasowy właściciel stacji Prokom Investments zdecydował już o sprzedaży większościowego pakietu...

Polsat przejmie 51 proc. udziałów w warszawskim Radiu PiN. Dotychczasowy właściciel stacji Prokom Investments zdecydował już o sprzedaży większościowego pakietu udziałów Polsatowi, w tym tygodniu podpisana zostanie pełna umowa między partnerami. Wartość transakcji nie została ujawniona, nieoficjalnie mówi się o ok. 10 mln zł. Jak powiedział Wiesław Walendziak, przewodniczący rady nadzorczej Radia PiN i wiceprezes Prokom Investments, o wyborze Polsatu jako inwestora, przesądziły nie tyle warunki finansowe (bo podobną cenę oferowali także inni zainteresowani), ale pomysł technologiczny i zaproponowana formuła współpracy, która pozwoli na znaczne poszerzenie profilu biznesowego stacji. – Nie chodzi tylko o kwestię częstotliwości, ale przede wszystkim stworzenie z PiN-u “wytwórni kontentu” na potrzeby rożnych platform – powiedział Walendziak. Nie ujawnia nazw innych podmiotów zainteresowanych przejęciem udziałów w stacji. Według naszych informacji były wśród nich m.in. Wydawnictwo Bauer (właściciel Brokera FM) i Eurozet (w gronie potencjalnych inwestorów wymieniano także Agorę oraz ITI).

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Prokom Investments zdecydował się na sprzedaż większościowego pakietu udziałów w radiu PiN. – Dla naszej grupy media nie są core-businessem, uznaliśmy więc, że korzystna dla PiN-u będzie kontrola operacyjna ze strony partnera z rynku mediów – twierdzi wiceprezes Prokom Investments. Współpraca z Polsatem może się wiązać m.in. z próbą połączenia (np. w obszarze kontentu i sprzedaży czasu reklamowego) potencjału TV Biznes oraz PiN-u.

Jak deklaruje Wiesław Walendziak, w najbliższym czasie nie jest planowana żadna zmiana w składzie zarządzu Radia PiN, w którego skład od czasu przejęcia stacji przez Prokom Investments, wchodzą Dariusz Grzywaczewski, dyr. marketingu i sprzedaży stacji oraz Emil Marat, jej dyrektor programowy. – Docelowo, w kontekście wspomnianych pomysłów technologicznych, zarząd może zostać uzupełniony. Pracę obecnego zarządu oceniamy bardzo pozytywnie. PiN osiągnie w tym roku rentowność operacyjną – twierdzi Walendziak.

W środę zarząd Radia PiN ma się spotkać ze Zbigniewem Solorzem, przewodniczącym rady nadzorczej Polsatu, by omówić podstawowe założenia strategii rozwoju stacji. (JN)