M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Przyjaciółka" zmienia sposób prezentacji treści i layout, prowadzi kampanię

Serwis Dzienny | 12 czerwca 2007, 06:45

"Przyjaciółka" (Edipresse Polska) zmieniła sposób prezentacji treści oraz makietę, o czym informuje w kampanii reklamowej. Pierwszy numer tygodnika w nowym...

"Przyjaciółka" (Edipresse Polska) zmieniła sposób prezentacji treści oraz makietę, o czym informuje w kampanii reklamowej. Pierwszy numer tygodnika w nowym wydaniu jest od dzisiaj na rynku. Ma promocyjną cenę 0,99 zł w wersji bez gadżetu. Kolejne wydania bez dodatków będą kosztować bez zmian 1,50 zł. Ceny wydań z gadżetami magazynu będą się wahać, co jest zależne od jakości dodatku, od ok. 6,90 zł do 12,90 zł. Przez pierwsze trzy tygodnie po zaprezentowaniu zmian w "Przyjaciółce" trwać będzie nowa loteria magazynu typu zdrapka (zdrapki-kupony znajdą się na okładkach tytułu w wersji bez gadżetu).

Twarzą nowej kampanii "Przyjaciółki" została Katarzyna Skrzynecka, która już reklamowała magazyn w ub.r. Kreacją i produkcją spotu zajął się Marcin Fedisz przy współpracy działu marketingu "Przyjaciółki", za media odpowiada Optimedia. Jak przekazała Małgorzata Franke, dyr. wydawniczy "Przyjaciółki", kampania towarzysząca relaunchowi będzie dwukrotnie silniejsza od promocji wcześniejszych wydań. Bazą dla działań będzie telewizja, poza nią wykorzystywane zostaną także m.in.: Polskie Radio, "Super Express". Budżet nie jest ujawniany.

Objętość "Przyjaciółki" wzrośnie na stałe o minimum 8 stron, do 64. Magazyn zrezygnował z publikowania programu telewizyjnego na rzecz rekomendacji wybranych pozycji w różnych stacjach, czemu nadano tytuł "Kobiecy Przewodnik TV". - Postawiliśmy w "Przyjaciółce" na interaktywność - podkreśliła Agnieszka Świecka-Pilaszek, redaktor naczelna "Przyjaciółki". Dodała, że redakcja będzie zwracać uwagę na tworzenie optymistycznego wydźwięku tekstów. Czytelniczki dostały kolumnę na swoje listy, zdjęcia, opowieści. Pokazywane na łamach tytułu szefowe działów zapraszają do zadawania pytań i dyskusji. Niektóre sekcje poszerzono, np. zdrowie, prawo. W nowym stylu prezentowany jest temat numeru. Zgrupowano przy sobie trzy reportaże.

Zmianom merytorycznym i graficznym w "Przyjaciółce" (za layout odpowiada Bożena Kalinowska, która niedawno odeszła z Edipresse) towarzyszy przebudowa struktury części magazynów poradnikowych w Edipresse Polska. Powstała platforma pism poradnikowych ("Przyjaciółka", "Vita", "Uczucia i Tęsknoty"). Redaktor naczelną nowej struktury jest Agnieszka Świecka-Pilaszek, pierwszym zastępcą - Urszula Zubczyńska, która jest jednocześnie naczelną "Uczuć i Tęsknot". Zastępcami naczelnej są: Anna Gaik i Marzena Bartoszuk.

Według danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem "Przyjaciółki" w pierwszym kwartale br. wyniosła 345,1 tys. egz., co dało jej drugie miejsce w tym okresie w grupie tygodników poradnikowych dla kobiet, po "Tinie" Wydawnictwa Bauer - 395,8 tys. (KP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,