Już po raz szesnasty członkowie Art Directors Club of Europe wyróżnili najlepsze reklamy spośród wszystkich nagrodzonych na europejskich konkursach prac.
Do polskich agencji trafiły w sumie 3 nagrody i 4 nominacje. Praca pt. “Drzwi” polskiego oddziału agencji Saatchi & Saatchi została uznana przez ADC*E za najlepszą kampanię w kategorii newspaper advertising. Złoto otrzymała też Arc Warszawa za kampanię społeczną “AIDS – Search engine protection”, wygrywając tym samym w kategorii New Media. W tej samej kategorii została nominowana inna praca agencji przygotowana dla marki Levi’s. Kolejną nominowaną reklamą była przygotowana przez Arc Warszawa we współpracy z Leo Burnett Warszawa kampania dla Centrum Wolontariatu. Nominację otrzymała też White Cat Studio za pracę wykonaną dla Futu Group w kat. corporate publications oraz Photoby za pracę dla Converse pt. “Para” w kat. ilustracje i fotografie.
Najwyżej ocenioną reklamą w kategorii Young Creatives jest projekt “No Administrator”, który przyniósł również całemu zespołowi kreatywnemu Arc Warszawa jedną z najbardziej prestiżowych nagród na festiwalu – tytuł Young European Creatives.
ADC*E tworzą stowarzyszenia reklamowe działające w kilkunastu europejskich krajach. Jury organizacji przyznaje corocznie nagrody najlepszym europejskim kampaniom. ADC*E wydaje również coroczny raport, w którym prezentowane są prace nagrodzone na festiwalach reklamowych organizowanych w poszczególnych krajach. (AMS)